مشاوره تحصیلی کنکور

مشاوره تحصیلی کنکور که گروه مشاورین مالیم با تشکیل جوانان متخصص و حرفه ای در زمینه مشاوره تحصیلی-مشاوره کنکور و مشاوره حقوقی و مشاوره خانواده و مشاوره پزشکی در خدمت شما بزرگواران است

مشاوره تحصیلی کنکور

مشاوره تحصیلی کنکور که گروه مشاورین مالیم با تشکیل جوانان متخصص و حرفه ای در زمینه مشاوره تحصیلی-مشاوره کنکور و مشاوره حقوقی و مشاوره خانواده و مشاوره پزشکی در خدمت شما بزرگواران است

تاثیر معدل در کنکور سراسری۹۷

تاثیر معدل در کنکور سراسری۹۷

تاثیر معدل در کنکور سراسری۹۷ به چه نحوی است ؟

اگر اندکی با داوطلبان کنکور در مورد تاثیر معدل در کنکور سراسری۹۷ گفتگو داشته باشید ، شاید اکثر آن ها در مورد تاثیر معدل درکنکور۹۷ اطلاعات کافی نداشته باشند .

عده ای از داوطلبان هم وجود دارند که مفهوم تاثیر مثبت معدل در کنکور را به درستی نفهمیده اند .

سعی ما براین است که چگونگی تاثیر معدل ردر کنکور ۹۷ را بیان کنیم .

داوطلبان شرکت در کنکور سراسری دو دسته اند ک دسته اول داوطلبانی هستند ، که میزان بالا و پایین بودن معدل در کنکور برایشان بی تاثیر است . دسته دوم داوطلبانی هستند ، میزان معدل در کنکور برایشان اهمیت دارد ، و موثر است .

دسته اول داوطلبان کنکور چه کسانی هستند ؟ داوطلبانی که دیپلم خود را قبل از سال ۱۳۸۴ گرفته باشند ، و کسانی که مدرک پیش دانش گاهی خود را قبل از سال ۹۱ دریافت کرده باشند .

دسته دوم داوطلبان کسانی هستند که دیپلم خود را در سال ۸۴ و بعد از سال ۸۴ دریافت کرده باشند ، و مدرک پیش دانشگاهی آن ها مربوط به سال ۹۲ و بعد از آن باشد .

سوالی که مطرح می شود این است که چرا این تغییر وضعیت روی داد ، و تصمیم براین شد ، که معدل دیپلم داوطلبان در کنکور موثر باشد .

قبل از سال ۸۴ دانش آموزان فقط خود را برای شرکت در آزمون سراسری آماده می کرند ، این دانش آموزان به شیوه راه حل های تشریحی مطالب کتاب توجه نمی کردند ، و فقط امتحانات پایانی خود را در حد قبولی مطالعه می کردند .

در این میان هم دانش آموزانی بودند ، که برای موفقیت در امتحانات تلاش بسیار می کردند ، اما نتیجه زحمات آن ها بی نتیجه می ماند ، و عملا کسی که معدل بالا کسب می کرد با کسی که معدل پایین می گرفت هیچ تفاوتی نداشتند .

برای این که حق دانش آموزانی که در آزمون های پایانی تلاش بسیار می کردند ، از بین نرود ، و دانش آموزان انگیزه کافی برای کسب نمره بالا در امتحانات داشته باشند ، از شیوه تاثیر معدل در کنکور استفاده کردند .

در صورت هر ابهام یا سوالی و مشاوره تحصیلی می توانید با مشاوران مالیم گروه در ارتباط باشید 

 

تاثیر معدل در کنکور سراسری ۹۷
تاثیر معدل در کنکور سراسری ۹۷

نحوه تاثیر معدل در کنکور سراسری۹۷

نحوه تاثیر معدل در کنکور سراسری۹۷ به شیوه تاثیر مثبت است .

بدین معنا که سوابق تحصیلی در کنکور ۹۷ مورد بررسی قرار می گیرد .

میزان معدل دیپلم داوطلبان ۲۵ درصد تاثیر مثبت ، و معدل پیش دانشگاهی ۵ درصد تاثیر مثبت دارد .

منظور از معدل دیپلم و پیش دانشگاهی ، معدل دروسی است که امتحانات آن ها به صورت نهایی برگزار می شود .

منظور از تاثیر مثبت این است که اگر معدل داوطلبی پایین باشد ، هیچ گونه تاثیری در رتبه کنکور داوطلب ندارد .

برای بیان نحوه محاسبه تاثیر معدل در کنکور سراسری ۹۷ به توضیحات زیر توجه فرمایید

در ابتدا باید نمره داوطلب در امتحانات نهایی دیپلم و پیش دانشگاهی را به تراز تبدیل کنیم . به طور مثال تاثیر نمرات نهایی درس شیمی را در کنکور ریاضی بررسی می کنیم .

ابتدا نمرات نهایی درس شیمی را به تراز تبدیل می کنیم .

فرض کنید ، تراز درس شیمی سوم دبیرستان از امتحان نهایی ۶۵۰۰ باشد . تراز درس شیمی در پیش دانشگاهی ۷۰۰۰ و تراز درس شیمی در کنکور ۶۰۰۰ باشد .

تاثیر درس شیمی دیپلم ۲۵ درصد است و تاثیر درس شیمی پیش دانش گاهی ۵ درصد است .

تراز درس شیمی برای کنکور به صورت زیر است .

%۲۵* ۶۵۰۰ + %۵ * ۷۰۰۰ + %۷۰ * ۶۰۰۰ = ۶۱۷۵

می بینید شخصی که در کنکور تراز ۶۰۰۰ را کسب کرده با تاثیر مثبت دروس دیپلم و پیش دانشگاهی تراز خود را به ۶۱۷۵ می رساند .

اگر تراز بدست آمده کمتر از تراز کنکور داوطلب باشد ، آن تزاز اعمال نمی شود، و تراز کنکور داوطلب مورد توجه قرار می گیرد . برای روشن شدن موضوع به مثال زیر توجه کنید .

تراز درس شیمی داوطلب امتحانات دیپلم ۶۲۰۰  تراز درس شیمی داوطلب در مقطع پیش دانشگاهی ۶۵۰۰ و تراز درس شیمی داوطلب در کنکور ۷۰۰۰

%۲۵ * ۶۲۰۰ + %۰۵ * ۶۵۰۰ + %۷۰ * ۷۰۰۰ = ۶۷۷۵

می بینید که تراز داوطلب کمتر از تراز او در کنکور می شود در نتیجه  همان تراز ۷۰۰۰ را برای داوطلب منظور می کنند .

 

داوطلبانی که مدرک دیپلم خود را در یکی از رشته های علوم انسانی ، ریاضی فیزیک ، علوم تجربی کسب کرده اند ، می توانند در کنکور مربوط به رشته خود یا کنکور رشته ای دیگرثبت نام کنند .

مثلا شخصی که دارای دیپلم ریاضی است می تواند می تواند برای شرکت در کنکور سراسری در یکی از سه رشته گفته شده ثبت نام کند .

اگر این شخص در کنکور علوم انسانی شرکت کند نمی تواند از امتیاز تاثیر مثبت دروسی که مختص رشته علوم انسانی است استفاده کند .

 

داوطلبان عزیز می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره شرایط شرایط تاثیر معدل و مشاوره تحصیلی برای کنکور  مالیم گروه تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور 
پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱ شب حتی ایام تعطیل

ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور  رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور  ثبت نام دانشگاه پیام نور  شرایط تحصیل دندانپزشکی در اتریش  اعلام نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد  برنامه ریزی ویژه کنکور ۹۷ تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد نیمه دوم  تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد بهمن ۹۶  دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت سراسری ۹۶  زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۷  آخرین رتبه قبولی رشته پزشکی  سهمیه مناطق محروم در رشته های پزشکی  ثبت نام دندانپزشکی بدون کنکور در خارج  ثبت نام پیراپزشکی بدون کنکور  سهمیه مناطق محروم در رشته های پزشکی  برنامه ریزی ویژه کنکور ۹۷  مشاوره تحصیلی رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد  زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۷  برنامه ریزی درسی پیش دانشگاهی ویژه عید انتخاب رشته ی کنکور تجربی ۹۷ مشاوره و برنامه ریزی کنکور تجربی مهمان شدن در خوابگاه   زمان درخواست مهمان موقت دانشگاه پیام نور  ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان گیلان غرب  شرایط انصراف از تحصیل و شرکت مجدد دانشگاه روزانه  هزینه انصراف از دانشگاه سراسری  جریمه انصراف از دانشگاه روزانه  جواب اعتراض رفع محرومیت کنکور ۹۷  شرایط رفع محرومیت در کنکور  محرومیت کنکور ارشد  مشاوره تحصیلی محرومیت کنکور ۹۷  ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور بهمن ماه ۹۶  لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد سمنان بهمن ماه  ثبت نام دانشگاه بدون کنکور رشته مدیریت شهری  لیست رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد کاشان  دفترچه راهنمای ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.