مشاوره تحصیلی کنکور

مشاوره تحصیلی کنکور که گروه مشاورین مالیم با تشکیل جوانان متخصص و حرفه ای در زمینه مشاوره تحصیلی-مشاوره کنکور و مشاوره حقوقی و مشاوره خانواده و مشاوره پزشکی در خدمت شما بزرگواران است

مشاوره تحصیلی کنکور

مشاوره تحصیلی کنکور که گروه مشاورین مالیم با تشکیل جوانان متخصص و حرفه ای در زمینه مشاوره تحصیلی-مشاوره کنکور و مشاوره حقوقی و مشاوره خانواده و مشاوره پزشکی در خدمت شما بزرگواران است

مشاوره روانشناسی در خانواده های مذهبی

مشاوره روانشناسی در خانواده های مذهبی


در استرالیا برنامه های روانشناسی مشاوره توسط انجمن روانشناسی استرالیا (APS) تأیید شده است. برای کسب مجوز به عنوان یک روانشناس مشاوره، باید معیارهای مجوز روانشناسی را برآورده کرد: 3 سال تحصیل در رشته رشته روانشناسی، 4 سال دیپلم افتخار یا دیپلم کارشناسی ارشد روانشناسی، و دو سال کامل کار تحت نظارت و 80 ساعت کار حرفه ای توسعه. [42] پس از اخذ مدرک چهار ساله در رشته روانشناسی، باید یک مدرک کارشناسی ارشد دو ساله برای تبدیل شدن به یک روانشناس مشاوره بگیرید. راه های دیگری وجود دارد مانند برنامه دو ساله نظارت شده پس از افتخار (یعنی 4 + 2 مسیر)، یا یک سال از دوره های کارشناسی ارشد و تدریس عملیات و یک دوره آموزش تحت نظارت یک ساله (یعنی مسیر 5 + 1). [43] [44] جزء قابل توجهی از این مدرک کارشناسی ارشد به روان درمانی فردی، خانواده و روابط زناشویی، گروهی درمانی، نظریه توسعه و روانپزشکی اختصاص دارد. [45]

مدل های آموزشی و تحقیق

مشاوره روانشناسی در خانواده های مذهبی روانشناسی مشاوره شامل مطالعه و تمرین مشاوره مشاوره و نظارت بر مشاوره می شود. به عنوان محققان، روانشناسان مشاوره ممکن است تحقیق کنند که چه چیزی باعث آموزش و نظارت موثر می شود. به عنوان پزشکان، روانشناسان مشاوره ممکن است انواع پزشکان را نظارت و آموزش دهد. آموزش مشاوره در کلاس های رسمی و برنامه های آموزشی رخ می دهد. بخشی از آموزش مشاوره ممکن است شامل مشاوره مشتریان تحت نظارت یک متخصص مجاز باشد. نظارت نیز می تواند بین پزشکان مجاز به عنوان راهی برای بهبود کیفیت کار و صلاحیت پزشکان با انواع مختلف مشاوره مشاوران رخ دهد.

همانطور که زمینه روانشناسی مشاوره در اواسط قرن بیستم شکل گرفت، مدلهای آموزشی اولیه شامل مدل آموزش روابط انسانی روبرت کاراکف، یادآوری فرایندهای بین فردی نورمن کگان [47] و مهارتهای میکرو مشاوره آلن ایوی بود. [48] مدل های آموزشی مدرن شامل مدل کمکی ماهر جرارد ایگان [49] و مدل سه مرحله ای کلارا ایل هیل (اکتشاف، بینش و عمل) است. [50] تجزیه و تحلیل اخیر مطالعات در مورد آموزش مشاوره نشان داد که مدل سازی، آموزش و بازخورد در اکثر مدل های آموزشی شایع است و به نظر می رسد تاثیرات متوسط ​​و بزرگ بر روی کارآموزان دارد. [51]

مدل نظارت و تحقیق

همچون مدل های چگونگی تعامل مشتریان و درمانگران، مدل هایی از تعاملات بین پزشکان و ناظران آنها نیز وجود دارد. ادوارد S. Bordin یک مدل نظارت بر اتحاد کار را پیشنهاد کرد که مشابه مدل وی از اتحاد کارگر درمانی است . مدل توسعه یکپارچه سطح انگیزه / اضطراب، استقلال و خود و دیگر آگاهی را در نظر می گیرد. رویکرد سیستم به نظارت، رابطه بین سرپرست و نظارت را به عنوان مهمترین ویژگی، علاوه بر ویژگی های ویژگی های شخصیت سرپرست، مشتریان مشاوره، تنظیم آموزش، و نیز وظایف و عملکرد نظارت، می بیند. مدل رویدادهای بحرانی در نظارت بر لحظات مهمی که بین ناظر و نظارت رخ می دهد تمرکز دارد. [52]

 

مشکلات در نظارت و آموزش می تواند بوجود آید. اول، ناظران مسئول خسارت هستند. [ نیازمندی ارجاع ] همچنین، سوالات تا آنجا که نیاز به سرپرست برای آموزش رسمی به عنوان سرپرست مجرب ایجاد شده است، بوجود آمده است. [53] تحقیقات اخیر نشان می دهد که روابط متقابل، چندگانه بین سرپرستان و مشتریان، مانند مشتری، مربی و سرپرست بالینی می تواند رخ دهد. [53] ظهور تجاوز جنسی به نژادی در برابر مشتریان سیاه پوست [54] نشان می دهد مشکلات بالقوه با تعصب نژادی در نظارت. به طور کلی، اختلاف بین مشاور و سرپرست خود می تواند زمانی رخ دهد که ناظران بی احترامی، عدم پشتیبانی و سرزنش را نشان دهند. [52]

حرفه ای توسعه و مشاوره حرفه ای

تئوری های حرفه ای

انواع مختلف نظریه های انتخاب حرفه ای و توسعه وجود دارد. این انواع شامل صفات و نظریه های عامل، نظریه های شناختی اجتماعی و نظریه های رشد هستند. دو مثال از نظریه های صفات و فاکتورها، که همچنین به عنوان محرک فردی شناخته می شوند، نظریه ی هلند و نظریه ی تعدیل کار است.

 

جان هلند فرضیه شش نوع شخصیت / نوع مشاغل حرفه ای و شش نوع محیط کار: واقعی، تحقیق، هنری، اجتماعی، سازنده و معمول است. هنگامی که منافع حرفه ای یک فرد مطابق با انواع محیط کار خود باشد، این همسو بودن در نظر گرفته می شود. برابری برای پیش بینی اشغال و کالج بزرگ پیدا شده است. [55]

نظریه تنظیم کار (TWA) که توسط رنه داویز و لویید لفکیست (56) پیش بینی شده است، فرض می کند که مطابقت بین نیازهای کارگر و سیستم های تقویت شده رضایت شغلی را پیش بینی می کند و مکاتبات بین مهارت های کارگر و الزامات مهارت شغلی رضایت شغلی را پیش بینی می کند. رضایت شغلی و رضایت شخصی با هم باید تعیین کند که چه مدت در یک کار باقی می ماند. هنگامی که اختلاف بین نیازها یا مهارت های کارگر و نیازها یا مهارت های شغلی وجود دارد، پس باید تغییر در کارگر یا محیط شغلی رخ دهد.

 Seo expert Australia ,

Iranocc

ایران او سی سی

مشاوره خانواده

مشاوره خانواده تلفنی رایگان

مشاوره خانواده تلفنی

اول مشاور

, seo expert Sydney Australia

مشاوره خانواده تلفنی رایگان

مشاوره خانواده اصفهان

مشاوره خانواده

مشاوره کودک تلفنی

مشاوره خانواده تلفنی رایگان

مهاجرت به استرالیا

 

تئوری شغلی شناختی اجتماعی (SCCT) توسط رابرت د. لنت، استیون دی براون و گیل هاکت پیشنهاد شده است. این تئوری کار آلبرت بندورا را بر روی خود کارآیی انجام می دهد و آنرا گسترش می دهد تا توسعه، انتخاب و عملکرد را مورد توجه قرار دهد. متغیرهای شخصی در SCCT شامل باورهای خودکارآمدی، انتظارات نتایج و اهداف شخصی هستند. این مدل همچنین شامل جمعیت شناسی، توانایی، ارزش ها و محیط زیست است. انتظارات اثربخشی و نتیجه به لحاظ تئوریزه کردن و تأثیر بر توسعه نفوذ است که به نوبه خود بر انتخاب اهداف و سپس اقدامات تاثیر می گذارد. حمایت از محیط زیست و موانع نیز بر اهداف و اقدامات تاثیر می گذارد. اقدامات منجر به ثبات عملکرد و انتخاب در طول زمان می شود. [55]

نظریه های توسعه حرفه ای مدل های حرفه ای را پیشنهاد می دهند که حاوی تغییرات در طول عمر است. مدل دونالد سوپر یک فرایند توسعه حرفه ای در پنج مرحله تمام وقت را ارائه می دهد. این مراحل عبارتند از: رشد، اکتشاف، ایجاد، نگهداری و انحلال. در طول زندگی افراد نقشهای زیادی دارند که از لحاظ اهمیت و معنای متفاوت است. فوقالعاده همچنین نظریه اینست که توسعه حرفه ای، اجرای یک خودپرداز است. گوتفرادون همچنین یک فرآیند تصمیم گیری حرفه ای شناختی را پیشنهاد می کند که از طریق طول عمر توسعه می یابد. [ استناد مورد نیاز ] مرحله ابتدایی توسعه حرفه ای به عنوان تکامل تصویر خود در دوران کودکی، به عنوان محدوده ای از نقش های ممکن، با استفاده از معیارهای مانند نوع جنسی، طبقه اجتماعی و اعتبار محدود می شود. در طول و پس از نوجوانی ، افراد به مفاهیم انتزاعی مانند منافع توجه می کنند.

مشاوره شغلی

مشاوره شغلی ممکن است شامل ارائه اطالعات شغلی، مهارت های مدل سازی، تمرینات نوشته شده و اکتشاف اهداف و برنامه های شغلی باشد. [57] مشاوره شغلی همچنین می تواند استفاده از ارزیابی شخصیت یا شغلی شغلی مانند شاخص شاخص مایرز بریگز را که بر اساس نظریه نوع روانشناختی کارل جونز است ، یا فهرست موجودی شدید ، که شامل استفاده از هلند تئوری. ارزیابی مهارت ها، توانایی ها و ارزش ها نیز معمولا در مشاوره شغلی ارزیابی می شود.

مشاوره روانشناسی و تست های آن

مشاوره روانشناسی و تست های آن


متغیرهای درمانگر

متغیرهای درمانگر عبارتند از ویژگی های یک مشاور یا روان درمانگر، و همچنین تکنیک درمانگر، رفتار، جهت گیری نظری و آموزش. با توجه به رفتار درمانگر، تکنیک و جهت گیری نظری، تحقیق در مورد پیروی از مدل های درمان، دریافت کرده است که پیوستگی با یک مدل خاص از درمان می تواند از لحاظ تاثیر بر پیامدهای مفید، زیان آور یا بی طرف با

اخیرا متاآنالیز تحقیقات در مورد آموزش و تجربه نشان می دهد که سطح تجربه تنها کمی با دقت در قضاوت بالینی مرتبط است.  بیشترین تجربه درمانگر در ارتباط با اضطراب کمتر، بلکه تمرکز کمتر است. این نشان می دهد که هنوز هم در زمینه آموزش پزشکان و انجام آموزش های موفق وجود دارد.

متغیرهای مشتری

ویژگی های مشتریان مانند نگرش های راهنمایی و سبک دلبستگی مرتبط با استفاده از مشاوره و نیز انتظارات و پیامدهای مربوط به آن است. Stigma علیه بیماری روحی می تواند مردم را از پذیرش مشکلات و کمک به دیگران محروم کند. به نظر می رسد که آزار و اذیت عمومی در ارتباط با خود گمراه کننده، نگرش نسبت به مشاوره و تمایل به جستجوی کمک باش 

از لحاظ سبک دلبستگی، مشتریان با سبک اجتناب پیدا می کنند که خطرات بیشتر و منافع کمتر برای مشاوره را درک می کنند و کمتر به دنبال کمک حرفه ای هستند، از مشتریانی که به طور ایمن متصل هستند. کسانی که با سبک دلبستگی مضطرب به درک مزایای بیشتر و همچنین خطرات مشاوره هستند. [18] آموزش مشتریان در مورد انتظارات مشاوره می تواند رضایت مشتری، طول مدت درمان و نتایج را بهبود بخشد و مداخله کارآمد و مقرون به صرفه است.

روابط مشاوره

مقاله اصلی: رابطه درمانی

رابطه بین مشاور و مشتری، احساسات و نگرش هایی است که مشتری و درمانگر نسبت به یکدیگر دارند و نحوه بیان احساسات و نگرش ها. [20] برخی از نظریه پردازان پیشنهاد کرده اند که این رابطه ممکن است در سه بخش ذکر شده باشد: انتقال و حمل نقل ، کار اتحاد و روابط واقعی یا شخصی. [21] نظریه پردازان دیگر استدلال می کنند که مفاهیم انتقال و نقل و انتقال نقل و انتقالات قدیمی و ناکافی هستند.

انتقال می تواند به عنوان ادراکات تحریف شده درمانگر از درمانگر توصیف شود. این می تواند تاثیر زیادی بر روابط درمانی داشته باشد. به عنوان مثال، درمانگر ممکن است دارای ویژگی چهره ای باشد که مشتری را به والدین خود یادآوری کند. به دلیل این ارتباط، اگر مشتری دارای احساسات منفی یا مثبت نسبت به والدین خود باشد، ممکن است این احساسات را به درمانگر تحمیل کنند. این می تواند به چندین راه به روابط درمانی تاثیر بگذارد. برای مثال، اگر مشتری دارای ارتباط قوی با والدین خود باشد، ممکن است درمانگر را به عنوان یک فرد پدر یا مادر ببیند و ارتباط قوی با درمانگر داشته باشد. این امر می تواند مشکل ساز باشد زیرا به عنوان یک درمانگر، اخلاقی بودن رابطه بیشتر با "مشتری" و "حرفه ای" ندارد. این نیز می تواند یک چیز خوب باشد، زیرا مشتری می تواند تا حد زیادی به درمانگر باز شود. به روش دیگری، اگر مشتری دارای ارتباط بسیار منفی با والدین خود باشد، مشتری ممکن است احساسات منفی نسبت به درمانگر داشته باشد. این امر همچنین می تواند بر روابط درمانی تاثیر بگذارد. به عنوان مثال، مشتری ممکن است مشکل را برای باز کردن به درمانگر داشته باشد زیرا او اعتماد به پدر و مادرش را نداشته باشد (این احساسات بی اعتمادی نسبت به درمانگر را نشان می دهد).

نظریه دیگری در مورد عملکرد مشاوره به عنوان فرضیه پایه امن شناخته شده است که مربوط به نظریه دلبستگی است . این فرضیه پیشنهاد می کند که مشاور به عنوان یک پایه امن عمل می کند که مشتریان می توانند آن را بررسی کنند و سپس آن را بررسی کنند. پیوستگی ایمن به مشاور و امنیت عمومی به طور کلی، مرتبط با اکتشاف مشتری است. به نظر می رسد که سبک دلبستگی ناامن نسبت به عمق جلسه کمتری نسبت به مشتریان متصل شده ایمن است.

متغیرهای فرهنگی

روانشناسان مشاوره علاقه مندند که چگونه فرهنگ مربوط به فرایند و نتایج کمک و مشاوره است. نظرسنجی های استاندارد برای بررسی ماهیت مشاوره در سراسر فرهنگ ها و گروه های مختلف قومی شامل مشاوره در سراسر فرهنگ توسط پل B. Pedersen، جوری G. Draguns، والتر J. Lonner و جوزف E. Trimble، [27] راهنمای مشاوره چند فرهنگی توسط جوزف G. Ponterotto ، J. Manueal Casas، لیزا سوزوکی و چارلین م. اسکندر [28] و کتابچه ای از فرهنگ، درمان و شفا توسط یو پری گیلن، جفرسون م. ماهی و جورج دگنس. [29] مدل هویت نژادی ژانت ا. السمس می تواند برای درک اینکه چگونه فرایند روابط و مشاوره ممکن است تحت تاثیر هویت نژادی مشتری و مشاور باشد مفید باشد. [30] تحقیقات اخیر نشان می دهد که مشتریانی که سیاه هستند در معرض خطر تجاوز جنسی به نژادی از مشاوران سفید هستند.

کارآیی برای کار با مشتریانی که لزبین، همجنسگرا و یا دوجنس گرا هستند ممکن است مربوط به جمعیت شناسی درمانگر، جنسیت، توسعه هویت جنسی، گرایش جنسی و تجربه حرفه ای باشد. [32] مشتریانی که چندین هویت سرکوبگر دارند ممکن است به خصوص در معرض خطر ناکارآمدی با مشاوران باشند، بنابراین ممکن است مشاوران با کسب مهارت برای کار با مشتریانی که از نظر جنسی، جنسنس، همجنسگرا، همجنس گرا، و دیگر جمعیت مظلوم. [33]

اجتماعی سازی جنسیت همچنین می تواند مسائل را برای مشتریان و مشاوران ارائه دهد. پیامدهای تمرین شامل آگاهی از کلیشه ها و تعصبات مربوط به هویت، نقش و رفتار مردانه، مانند بیان احساسی است. [34] دستورالعمل APA برای شایستگی های چند فرهنگی، انتظارات را برای توجه به فرهنگ در عمل و تحقیق در نظر می گیرند.

اخلاق مشاوره

این بخش فهرستی از منابع را شامل می شود ، اما منابع آن هنوز معلوم نیست، زیرا استنادات کافی در آن ندارند . لطفا با کمک معرفی نقل قول دقیق تر به بهبود این بخش کمک کنید. (ژوئیه 2015) ( یاد بگیرید چگونه و هنگام حذف این پیام الگو )

ادراکات مربوط به رفتارهای اخلاقی بسته به موقعیت جغرافیایی متفاوت است، اما ماموریت های اخلاقی در سراسر جامعه جهانی مشابه است. استانداردهای اخلاقی ایجاد شده است تا به پزشکان، مشتریان و جامعه کمک کند تا از آسیب یا احتمال آسیب احتمالی جلوگیری شود. رفتارهای اخلاقی استاندارد بر روی "انجام هیچ آسیبی" و جلوگیری از آسیب قرار دارد.

مشاوران نمی توانند اطلاعات محرمانه ای را که از طریق فرایند مشاوره به دست می آیند بدون رضایت کتبی کلاینت یا سرپرست قانونی به جز برای جلوگیری از خطرات مشخص و غیر مستقیم برای مشتری یا دیگران و یا در صورت لزوم به منظور انجام این کار با دستور دادگاه، به اشتراک نگذارند. [36] شرکت های بیمه یا برنامه های دولتی نیز از اطالعات خاصی در مورد تشخیص و درمان شما مطلع خواهند شد تا تعیین کنید که آیا مراقبت شما 


ایران او سی سی

مشاوره خانواده

مشاوره خانواده تلفنی رایگان

مشاوره خانواده تلفنی

اول مشاور

, seo expert Sydney Australia

 

مشاوره خانواده تلفنی رایگان

مشاوره خانواده اصفهان

مشاوره خانواده

مشاوره کودک تلفنی

تحت پوشش قرار گرفه است یا خیر. این شرکت ها و برنامه های دولتی HIPAA محدود شده اند تا این اطلاعات را به شدت محرمانه نگه دا

مشاوران با توجه به صمیمی بودن تحویل درمانی خود به یک استاندارد بالاتر متوسل می شوند که بیشتر متخصصان آن هستند. مشاوران نه تنها برای جلوگیری از فریب دادن با مشتریان خود هستند. آنها باید از روابط دوگانه جلوگیری کنند و هرگز در روابط جنی دخالت نکنند.

مشاوران برای جلوگیری از دریافت هدایا، کمک و یا تجارت برای درمان. در برخی جوامع، با توجه به وضعیت اقتصادی این جامعه، ممکن است اجتناب ناپذیر باشد. در مواردی که کودکان، کودکان و افراد دارای اختلال ذهنی هستند، ممکن است احساس کنند که شخصی به عنوان شخصیتی "کوکی" را رد می کنند. به عنوان مشاور، باید یک قضاوت داوری انجام شود، اما در اکثر موارد، اجتناب از هدیه، منافع و تجارت می تواند حفظ شود.

هیئت ملی مشاوران خبره اظهار می دارد که مشاوران "قبل از ورود به یک رابطه غیر مشاوره با یک مشتری سابق، باید ملاحظات مهمی را در مورد اجتناب از استثمار مورد بحث قرار دهند. ملاحظات مهمی که باید مورد بحث قرار گیرند، شامل زمان زمانیکه از خاتمه خدمت مشاوره، مدت مشاوره، ماهیت و شرایط مشاوره مشتری، احتمالی که مشتری می خواهد در بعضی از زمان ها در آینده از مشاوره خلاص شود؛ شرایط خاتمه خدمت و اثرات منفی یا نتایج منفی ممکن است

مشاوره فردی

مشاوره فردی


زمان هایی وجود دارد که مردم نیاز به صحبت با کسی در مورد مشکلات خود دارند و به مشاوره یا درمان فردی برای دریافت کمک و مشاوره می روند.

اگر فکر می کنید مشاوره / درمان چیزی برای شما مفید باشد، ابتدا باید تصمیم بگیرید که چه کسی می خواهد با آن صحبت کنید. این ممکن است مشاور، کارمند اجتماعی یا روانشناس باشد.

چگونه برای پیدا کردن یک درمانگر

دایرکتوری مشاوره دارای لیستی از خدمات مختلف در ایرلند و منطقه شماست. شما می توانید از دوستان یا پزشک عمومی خود بخواهید که بتوانند هرکسی را توصیه کنند. قبل از اینکه اولین قرار ملاقات خود را داشته باشید، در مورد اینکه آیا سرویس رایگان است یا خیر، روشن است - به این ترتیب هیچ شگفتی وجود نخواهد داشت.

اگر شما نیاز به دسترسی به یک سرویس رایگان دارید، به وب سایت HSE مراجعه کنید، خط تلفن خود را (1850 24 1850) بفرستید، یا با پزشک خود صحبت کنید تا بهترین راه برای انجام این کار را بیابید. ممکن است یک وقت برای یک قرار ملاقات طول بکشد، اما از دست ندهید، یکی را دریافت خواهید کرد.

اگر شما نیاز به صحبت با کسی بلافاصله، ساماریتان تلفن رایگان در 116 123 یا ایمیل در jo@samaritans.org.

روشهای مختلف مشاوره

در اولین قرار ملاقات، برای مشتری و مشاور / درمانگر عادی است که در مورد آنچه مشتری از مشاوره یا درمان می خواهد بگوید - هدف شما چیست. مشاوران مختلف از رویکردهای مختلفی برای کمک به شما در دستیابی به این هدف استفاده می کنند تا مسائل را حل کنند یا مشکلات بهداشت روانی مانند افسردگی یا اختلال دوقطبی را کنترل کنند .

خواندن در درمان رفتاری شناختی (CBT therapy) ، که بعضی افراد بسیار موثر بوده اند.

سوالات خود را بپرسید

این یک زمان مهم است، پس از مشاوره یا درمانگر کار کنید. شما می توانید از این سؤالات هنگام قرار ملاقات یا در اولین جلسه خود بپرسید. برخی از چیزهایی که باید بپرسید، اگر احساس راحتی کنید:

•              چه مشاوره یا درمانگر چه آموزش یا تجربه دارد؟

•              آیا آنها به یک انجمن حرفه ای تعلق دارند؟

•              چند جلسه آنها می خواهند شما را داشته باشند؟

•              چگونه اغلب آنها می خواهند شما را به یک قرار ملاقات؟

•              آیا آنها احساس راحتی در مورد معضل یا نگرانی خاص خود را دارند؟

•              آیا آنها در مورد پرونده شما با دیگران بحث خواهند کرد؟

مشاوران یا درمانگران اغلب توصیه های کوتاه مدت مشاوره را برای شروع، به عنوان مثال هر هفته برای یک دوره کوتاه مدت. جلسات معمولا حدود یک ساعت طول می کشد

تصمیم به ادامه دادن

در چند جلسه اول، شما می دانید که آیا می خواهید به دنبال مشاور یا درمانگر بروید، و اگر چنین باشد، آیا این یکی مناسب برای شماست. گاهی اوقات چند جلسه می تواند همه تفاوت ها را ایجاد کند و گاهی کمی طولانی تر می شود، که خوب است.

اطمینان حاصل کنید که به راحتی با فردی که می بینید احساس راحتی می کنید. اگر شما نیستید، شخص دیگری را امتحان کنید. اجازه ندهید که تجربه ی اول شما را خاموش نکنید اگر درست به نظر نرسد، تعداد زیادی از مشاورین مختلف وجود دارد و شما می توانید یکی از آن ها را پیدا کنید.

 irannocc

آنچه شما می توانید انجام دهید برای دریافت بهترین کمک

آنچه شما می توانید انجام دهید برای دریافت بهترین کمک

رسیدن به کسی ممکن است یک گام بزرگ باشد. برخی از چیزهایی که می توانید انجام دهید، اطمینان حاصل کنید که برای کمک به شما مناسب است.

نشسته توسط نیکی پائلی

 

تاریخ پزشکی خود را بشناسید

اغلب هنگامی که شما یک دکتر یا سایر متخصصان بهداشت را می بینید، آنها از شما در مورد سلامت و زمینه پزشکی خود سوال می کنند مانند:

 

اگر شما در مورد هر گونه دارو یا درمان گیاهی هستید

اگر دیر یا زود سیگار نکشید، نوشیدنی یا مواد مخدر مصرف کنید

اگر آلرژی دارید یا واکنش به دارو دارید.

دانستن و داشتن این اطلاعات آماده می تواند به کارکنان بهداشت کمک کند.

 

سعی کنید صادق باشید

بعضی اوقات متخصصان بهداشت باید چیزهایی را درباره شما بدانند که ممکن است شما شرمنده یا ناراحت کننده باشید. سعی کنید به سؤالات صادقانه پاسخ دهید. اگر مطمئن نیستید چرا یک سوال خاص از شما می پرسند، از آنها بپرسید چرا آنها باید بدانند.

 

در صورتی که نگران حقوق شما درمورد محرمانه بودن شما باشد، از آنها بپرسید که آیا آنها باید ثبت کنند یا هرکسی را در رابطه با استفاده از مواد مخدر غیرقانونی (در صورتی که مربوط به شما هستند) مطلع کنید.

 

صحبت کردن به طور آشکار

صحبت کردن در مورد وضعیت سلامتی و یا وضعیت پزشکی شما به صورت آشکار با پزشک شما باعث می شود که آنها بهترین کمک را به شما بدهند. ترک چیزها یا ساختن چیزهای مختلف از آنها متفاوت است، در بلندمدت کمک نمی کند.

 

سوالات خود را بپرسید

نگران نباشید سوالاتی بپرسید

 

اگر نمی دانید که دکتر چه می گوید، از آنها بخواهید دوباره توضیح دهند یا به شیوه ای متفاوت. آنها در آنجا برای کمک به شما در یافتن بهترین راه حل هستند، بنابراین آنها می خواهند به سوالات شما پاسخ دهند.

 

فرهنگ و باورها

همچنین توصیه می شود که پزشک یا سایر متخصصان بهداشت در مورد باورهای شما یا شیوه های فرهنگی آن را بیاموزید. در آنها هیچ کاربردی وجود ندارد که نشاندهنده چیزهایی است که برای شما به دلیل فرهنگ شما کار نمی کند و به آنها کمک می کند تا به نیازهای شما بیشتر حساس باشند.

 

صحبت کردن با آنها درباره آنچه که مناسب و مناسب است نیز ممکن است مفید باشد زیرا گاهی اوقات آنها ممکن است بدانند که آنها شما را مجازات می کنند. شما ممکن است کسی را که از همان جنس دیده می شود، آسان تر ببینید.

 

وقت خود را بردار

اگر تصمیم بگیرید از نظر درمان، وقت خود را برای فهمیدن آنها بردارید. اگر کمک می کند، با دوستان یا خانواده تان صحبت کنید.

 

گاهی اوقات ممکن است مجددا با پزشک یا پزشک خود صحبت کنید تا عکس واضحتری پیدا کنید یا از سؤالاتی که به دور اول فکر نکرده اید بپرسید. همچنین نگران نباشید نظر دوم را بیابید.

 

از هرگونه عوارض جانبی مطلع شوید

در وضعیتی که به شما دارو تجویز می شود، درباره عوارض جانبی بپرسید. هنگام مصرف داروهای روانپزشکی احتمال دارد عوارض جانبی وجود داشته باشد و مهم است که با پزشک خود درباره اینها صحبت کنید.

 

اگر عوارض جانبی نامطلوب یا مواردی را که انتظار نداشته اید تجربه کنید، با پزشک یا پزشک خود تماس بگیرید.

 

نگرانی های خود را ابراز کنید

اگر از دکتر خود راضی نیستید، با آنها درباره آن صحبت کنید. به یاد داشته باشید که اگر شما راحت نیستید، همیشه می توانید به پزشک دیگری / بهداشت و درمان تغییر دهید. اگر چه اگر دارنده کارت پزشکی هستید، فرایند درخواست برای تغییر GP شما وجود دارد.

 

برای اینکه شکایت خود راجع به یک سرویس بهداشتی خاص، شما یا یکی از بستگان، از مرکز خدمات بهداشتی و درمانی بازدید کرده اید تا ببینید که چگونه باید به آن عمل کنید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حقوق و مسئولیت های خود و یا شکایت، اطلاعات شهروندان را در مورد شکایت به / در مورد HSE بررسی کنید. شما همچنین می توانید مستقیما از طریق وب سایت HSE شکایت کنید.

iranocc