مشاوره تحصیلی کنکور

مشاوره تحصیلی کنکور که گروه مشاورین مالیم با تشکیل جوانان متخصص و حرفه ای در زمینه مشاوره تحصیلی-مشاوره کنکور و مشاوره حقوقی و مشاوره خانواده و مشاوره پزشکی در خدمت شما بزرگواران است

مشاوره تحصیلی کنکور

مشاوره تحصیلی کنکور که گروه مشاورین مالیم با تشکیل جوانان متخصص و حرفه ای در زمینه مشاوره تحصیلی-مشاوره کنکور و مشاوره حقوقی و مشاوره خانواده و مشاوره پزشکی در خدمت شما بزرگواران است

چگونه برنامه ریزی کنیم تا موفق شویم

چگونه برنامه ریزی کنیم تا موفق شویم

چگونه برنامه ریزی کنیم تا موفق شویم زندگی خیلی جذاب است همیشه چیزی برای یادگیری و انجام وجود دارد، و کسب و کار ناتمام، وضعیت برای حل و فصل، عادت به شکستن، رابطه برای شروع و یا بهبود، چیزی را ببینید که در روش های جدید و متفاوت وجود دارد. بخشی از احساس زنده بودن است. یا آن؟ آیا فکر کردن در مورد چالش ها و مسائل مربوط به رابطه، ذهن شما را به اندیشه های کمبود می اندازد؟ برای احساس غرق شدن، ناراضی، انباشته کردن یک منفی در بالای دیگری؟ اگر چنین است، افکار شما ممکن است شما را به انتظار، برای این یا آن اتفاق می افتد، قبل از اینکه شما همیشه می تواند خوشحال باشد؟

خوشبختی شما چیزی نیست که به آرامی انجام دهید. این نیز یک هدف نیست. این راه است خوشبختی یک روش انتقادی برای تفکر در مورد زندگی و روابط شما است.

اگر شما در رابطه هستید، هر کدام از شما سیمی هستند تا خوشحال شوند. این نیاز، مانند اکسیژن، سلامتی شما در هر سطح بستگی دارد. هر یک از شما همچنین به طور کامل برای ایجاد شادی مجهز است، به این معنی که هرکدام نیز 100٪ مسئولیت شادی خود را دارند. رابطه شما بستگی به ذهنیت شادی دارد.

هنگامی که شما یک کودک یا کودک کوچک بودید، سالم بود که به دنبال آن هستید، حتی اقدامات ناامید کننده ای را برای اطمینان از اینکه عشق مورد نیاز شما را دریافت کردید، سالم نگه دارید. عشق در اوایل کودکی یک مسئله بقا است. نوزادان بدون یک تماس با استقبالی انسان زنده ماندند، با این حال ناقص هستند.

از آن زمان، از این زمان، این جهان از شما دعوت کرده است تا از مناطق راحت عبور کند، تا بتوانید عشق خود را از دیگران دریافت کنید، ممکن است چیزی شگفت انگیز باشد، اما این نیازی نیست. تنها کسی که عشق و دلسوزی را دوست دارد، دلسوز شما است که باید خوشحال باشد، اگر بخواهید، اگر شما بخواهید خوش باشید، خود شماست.

مطالعه پس از مطالعه نشان می دهد یکی از صفات افراد خوش شانس مشترک است که آنها انتخاب آگاهانه برای خوشحال هستند. خوشبختی یک انتخاب است که می توانید انجام دهید. این یک شیوه زندگی است این نیز به دیگری یا چیز دیگری در خارج از شما وابسته نیست.

قرار دادن یک ذهنیت شادی، به این معنی نیست که مسائل را نادیده بگیرید؛ این بدان معنی است که شما با توجه به احساسات خود مسئولانه باقی می ماند، به طرز محبت آمیز و بدون قضاوت روبرو می شوید، و آنها را به گونه ای بیان می کنید که خود و دیگران را با شأن خود تطبیق دهید.

شادی یک راه تفکر است. در یک رابطه، شما فقط می توانید یک فرد دیگر را خوشحال کنید تا اینکه او می داند و انتخاب می کند تا خوشبینی کافی برای بهبود رابطه بین شما %A

درمان اختلال کم‌توجهی و بیش‌فعالی

درمان اختلال کم‌توجهی و بیش‌فعالی

درمان اختلال کم‌توجهی و بیش‌فعالی بیش فعالی درمان اختلال بیش فعالی کمبود توجه ( بیش‌فعالی ) دارای دو بخش مهم است: مداخلات روان درمانی (برای کودکان و والدین یا بزرگسالان مبتلا به بیش‌فعالی) و داروها . مقدار قابل توجهی از تحقیقات نشان می دهد که دارو به تنهایی نمی تواند به تمام مسائل مربوط به توجه و ناراحتی بیمار پاسخ دهد. بنابراین در حالی که دارو ممکن است از بعضی از علائم بلافاصله کمک کند، فرد مبتلا به اختلال نقص توجه اغلب نیاز به یادگیری مهارت های مورد نیاز برای موفقیت در هنگام زندگی با اختلال دارد.

این مقاله درمان به دو بخش اصلی تقسیم می شود: درمان های دارویی برای بیش‌فعالی در بقیه این مقاله پوشش داده شده است، در حالی که روان درمانی و درمان های دیگر برای بیش‌فعالی در بخش بعدی پوشش داده می شود .

در گذشته، درمان بیش‌فعالی به طور معمول بر روی داروها متمرکز بود. کلاس خاصی از داروهایی که معمولا برای بیش‌فعالی تجویز می شود، محرک است. این داروهای محرک مانند ریتالین (متیل فنیدات) یا Adderall (آمفتامین) معمولا تجویز می شوند، به خوبی تحمل می شوند، به سرعت عمل می کنند (معمولا به زودی پس از مصرف یک فرد) و در اکثر افراد عوارض جانبی کم دارد. این داروها همچنین دارای یک پایگاه تحقیقاتی قوی هستند که از اثربخشی آنها در درمان اختلال کمبود توجه حمایت می کند.

کودکان در پاسخ به درمان های دارویی، متفاوتند. پیدا کردن ترکیبی با بالاترین اثربخشی و کمترین عوارض جانبی چالشی در هر مورد است. یک پزشک پزشک کودک (ترجیحا یک روانپزشک کودک به جای یک متخصص عمومی یا متخصص اطفال) قصد دارد دارو و دوز را که برای کودک شما مناسب است، کشف کند. اگر یک دارو پس از چند هفته درمان به نظر نرسد، پزشک اغلب داروهای دیگر را امتحان می کند. این طبیعی است و اکثر افراد حداقل یکبار دارو را عوض می کنند تا آن را پیدا کنند که برای آنها مناسب باشد.

عوارض جانبی محرکها ممکن است شامل کاهش اشتها، سردرد، احساس خارش، تحریک پذیری، مشکلات خواب ، ناراحتی دستگاه گوارش، افزایش فشار خون، افسردگی یا اضطراب و / یا روانپریشی یا پارانویا باشد. اگر هر یک از این علائم را تجربه کنید، باید با پزشک خود صحبت کنید.

بسیاری از والدین ممکن است نگران داشتن داروهای محرک برای فرزند خود باشند. اختلال بیش فعالی در کودکان این یک نگرانی معمولی در میان والدین است، اما چنین داروهایی معتاد نیستند، و در افراد مبتلا به بیش‌فعالی که آنها را مصرف می کنند، “بالا” ندارند. محققان هنوز مشخص نیست که چرا داروهای ضد التهاب باعث ایجاد تحریک بیش از حد افرادی که آنها را مصرف می کنند، اما فرض بر این است که افراد مبتلا به بیش‌فعالی دارای مشکلاتی در ارتباط با انتقال دهنده های خاص در مغز هستند که دارو به درستی کمک می کند. ما هنوز دقیقا مشخص نیست که چرا بعضی از مواد مخدر به برخی افراد کمک می کنند، اما نه دیگران، و نه مکانی دقیق که باعث تحریک کننده می شود. ما می دانیم که آنها در اکثر افرادی که آنها را می گیرند کار می کنند و به طور موثر علائم اختلال کمبود توجه توجه دارند.

داروهای مورد استفاده برای درمان بیش‌فعالی

داروهای محرک معمولا برای اختلالات کمبود توجه تجویز شده شامل متیل فنیدات (ریتالین، کنسرت، متادیت، متیلین) و آمفتامینهای خاص (دگزیدرین، دگزواستات، آددلول) هستند. متیل فنادیت یک داروی کوتاه مدت است و در فرمهای مسن تر باید چندین بار در روز مصرف شود. نسخه های طولانی تر اقدام به مصرف دارو یک بار در روز در دسترس هستند. اگرچه محرک های درمانی برای درمان ممکن است خطرناک باشند، تحقیقات قابل توجهی وجود دارد که نشان می دهد هنگامی که به عنوان روانپزشک یا پزشک خود عمل می کنند، در درمان بزرگسالان بیش‌فعالی ایمن و موثر هستند.

درمان اختلال کم‌توجهی و بیش‌فعالی

درمان داروی ADHD چند دهه پیش آغاز شد. برخی از بهترین نتایج با داروهای محرک ذکر شده در زیر یافت شده است. “سن تصدیق شده” به این معنی است که دارو در کودکان این سن مورد آزمایش قرار گرفته و ایمن و موثر است.

نام تجاری نام عمومی               سن تصدیق شده

Adderall

Adderall XR         آمفتامین

(انتشار گسترده)      3 و بالاتر

Adzenys XR-ODT              انتشار امفطامین (زیستی برابر با Adderall XR)   6 و بالاتر

کنسرت    متیل فنیدیت

(اقدام طولانی)         6 و بالاتر

Daytrana (پچ)     متیل فنیدیت             6 و بالاتر

دکسیدرین

دکستروستات           دکستروآمفتامین       3 و بالاتر

Focalin  dexmethylphenidate      6 و بالاتر

متادیت ER

سی دی متاداده         متیل فنیدیت

(انتشار گسترده)      6 و بالاتر

ریتالین

ریتالین SR

ریتالین LA               متیل فنیدیت

(انتشار گسترده)

(اقدام طولانی)         6 و بالاتر

استارترا   اتومیکستین              6 و بالاتر

Tenex، Intuniv #               guanfacine hydrochloride             12 ساله و بالاتر

وینسون    لیس دی آمفتامین      6 و بالاتر

* – به دلیل پتانسیل عوارض جدی آن برای کبد، Cylert به طور معمول نباید به عنوان درمان اولیه برای بیش‌فعالی در نظر گرفته شود.

# – Tenex آماده سازی کوتاه مدت است و Intuniv نام تجاری بلند مدت آماده سازی است

داروهای تحریک کننده اغلب در محدود کردن بیش فعالی و تکانشگری مفید است و به فرد کمک می کند تا تمرکز، کار و یادگیری را به عهده بگیرد. گاهی اوقات این داروها نیز با مشکلات هماهنگی مواجه می شوند که ممکن است مانع ورزش و دست خط نشوند.

تحت نظارت پزشکی، این داروهای محرک کاملا بی خطر هستند و باعث نمی شود که کودک “بالا” باشد، هرچند ممکن است احساس کمی متفاوت باشد. تا به امروز، شواهد قانع کننده ای وجود ندارد که در هنگام استفاده از بیش‌فعالی کودکان خطر ابتلا به این مواد مخدر را داشته باشند. در واقع، یک مطالعه در بیمارستان عمومی ماساچوست و دانشکده پزشکی هاروارد نشان داد که میزان سوء مصرف مواد در نوجوانان مبتلا به بیش‌فعالی پایین تر از کسانی بود که متوقف شد.

درمان اختلال کم‌توجهی و بیش‌فعالی بسیاری از داروهای محرک در فرم های کوتاه مدت و بلند مدت قرار می گیرند و بعضی از آنها به عنوان “آزادی پایدار” ساخته می شوند – آنها صبح روز قبل از مدرسه گرفته می شوند و در تمام طول روز موثر هستند. مناسب ترین آمادگی برای هر کودک توسط والدین و پزشکان مورد بحث قرار خواهد گرفت.

حتی پس از تنظیم نوع و دوز دارو، حدود 10 درصد از کودکان از داروهای محرک استفاده نمی کنند. در این مورد، انواع دیگر داروها مانند داروهای ضد افسردگی مورد آزمایش قرار می گیرند.

گاهی اوقات یک کودک ممکن است یک داروی “خارج از برچسب” تجویز شود، به این معنی که استفاده از آن در کودکان و یا ADHD هنوز توسط FDA تایید نشده است. این با داروهای جدیدتر رایج است، که بسیاری از آنها برای ADHD داده شده است. مطالعات بعدی شواهد بهتر در مورد ایمنی و اثربخشی آنها تولید می کنند.

سایر داروهای جدیدتر نیز برای درمان نارسایی توجه توجه شده است. این داروهای غیر محرک شامل Strattera (اتموکسستین، مهار کننده جذب نوراپینفرین انتخابی) و وینس (لیسکسمافاتامین دیمسیلات) است. این داروها به طور معمول مزایای مشابهی برای محرک ها دارند، اما در مغز متفاوت عمل می کنند. برخی افراد ممکن است این داروها را بهتر تحمل کنند.

یکی دیگر از داروهای مهم برای بزرگسالان مبتلا به بیش‌فعالی، داروهای ضد افسردگی است که در کنار یا به جای محرک ها استفاده می شود. داروهای ضد افسردگی که مواد شیمیایی مغز را هدف قرار می دهند دوپامین و نوراپی نفرین موثر هستند. این شامل فرم قدیمی تر از داروهای ضد افسردگی شناخته شده به عنوان سه حلقه ای، و همچنین ضد افسردگی های جدید مانند Venlafaxine (Effexor) است. داروهای ضدافسردگی بوپروپیون (Wellbutrin) در آزمایشات بیش‌فعالی بالغ مفید بوده و همچنین ممکن است باعث کاهش میل گربه نیکوتین شود.

ADHD داروهای جانبی اثرات

درمان اختلال کم‌توجهی و بیش‌فعالی کاهش اشتها – اغلب در اواسط روز کم و نرمال تر از زمان قاعدگی است. تغذیه خوب یک اولویت است

بی خوابی – با مصرف دارو در روز یا اضافه کردن یک ضد افسردگی، ممکن است کاهش یابد

افزایش اضطراب و / یا تحریک پذیری

درد شکم خفیف یا سردرد

تیکس (نادر تر)

این داروها فقط در هنگام برداشتن علائم بیش‌فعالی را کنترل می کنند، بنابراین مهم است که به یاد داشته باشید که اختلال در واقع درمان نمی شود. در حالیکه مواد مخدر میتواند کودک را قادر به استفاده از مهارتهای خود آسانتر کند، هنوز هم برای بهبود آموزش مدرسه یا دانش در مناطق دیگر تلاش لازم است.

علاوه بر دارو، درمان رفتاری، مشاوره عاطفی و حمایت عملی نیز به فردی که بیش‌فعالی در معرض معایب اختلال قرار دارد کمک خواهد کرد.