مشاوره تحصیلی کنکور

مشاوره تحصیلی کنکور که گروه مشاورین مالیم با تشکیل جوانان متخصص و حرفه ای در زمینه مشاوره تحصیلی-مشاوره کنکور و مشاوره حقوقی و مشاوره خانواده و مشاوره پزشکی در خدمت شما بزرگواران است

مشاوره تحصیلی کنکور

مشاوره تحصیلی کنکور که گروه مشاورین مالیم با تشکیل جوانان متخصص و حرفه ای در زمینه مشاوره تحصیلی-مشاوره کنکور و مشاوره حقوقی و مشاوره خانواده و مشاوره پزشکی در خدمت شما بزرگواران است

مشاوره روانشناسی در خانواده های مذهبی

مشاوره روانشناسی در خانواده های مذهبی


در استرالیا برنامه های روانشناسی مشاوره توسط انجمن روانشناسی استرالیا (APS) تأیید شده است. برای کسب مجوز به عنوان یک روانشناس مشاوره، باید معیارهای مجوز روانشناسی را برآورده کرد: 3 سال تحصیل در رشته رشته روانشناسی، 4 سال دیپلم افتخار یا دیپلم کارشناسی ارشد روانشناسی، و دو سال کامل کار تحت نظارت و 80 ساعت کار حرفه ای توسعه. [42] پس از اخذ مدرک چهار ساله در رشته روانشناسی، باید یک مدرک کارشناسی ارشد دو ساله برای تبدیل شدن به یک روانشناس مشاوره بگیرید. راه های دیگری وجود دارد مانند برنامه دو ساله نظارت شده پس از افتخار (یعنی 4 + 2 مسیر)، یا یک سال از دوره های کارشناسی ارشد و تدریس عملیات و یک دوره آموزش تحت نظارت یک ساله (یعنی مسیر 5 + 1). [43] [44] جزء قابل توجهی از این مدرک کارشناسی ارشد به روان درمانی فردی، خانواده و روابط زناشویی، گروهی درمانی، نظریه توسعه و روانپزشکی اختصاص دارد. [45]

مدل های آموزشی و تحقیق

مشاوره روانشناسی در خانواده های مذهبی روانشناسی مشاوره شامل مطالعه و تمرین مشاوره مشاوره و نظارت بر مشاوره می شود. به عنوان محققان، روانشناسان مشاوره ممکن است تحقیق کنند که چه چیزی باعث آموزش و نظارت موثر می شود. به عنوان پزشکان، روانشناسان مشاوره ممکن است انواع پزشکان را نظارت و آموزش دهد. آموزش مشاوره در کلاس های رسمی و برنامه های آموزشی رخ می دهد. بخشی از آموزش مشاوره ممکن است شامل مشاوره مشتریان تحت نظارت یک متخصص مجاز باشد. نظارت نیز می تواند بین پزشکان مجاز به عنوان راهی برای بهبود کیفیت کار و صلاحیت پزشکان با انواع مختلف مشاوره مشاوران رخ دهد.

همانطور که زمینه روانشناسی مشاوره در اواسط قرن بیستم شکل گرفت، مدلهای آموزشی اولیه شامل مدل آموزش روابط انسانی روبرت کاراکف، یادآوری فرایندهای بین فردی نورمن کگان [47] و مهارتهای میکرو مشاوره آلن ایوی بود. [48] مدل های آموزشی مدرن شامل مدل کمکی ماهر جرارد ایگان [49] و مدل سه مرحله ای کلارا ایل هیل (اکتشاف، بینش و عمل) است. [50] تجزیه و تحلیل اخیر مطالعات در مورد آموزش مشاوره نشان داد که مدل سازی، آموزش و بازخورد در اکثر مدل های آموزشی شایع است و به نظر می رسد تاثیرات متوسط ​​و بزرگ بر روی کارآموزان دارد. [51]

مدل نظارت و تحقیق

همچون مدل های چگونگی تعامل مشتریان و درمانگران، مدل هایی از تعاملات بین پزشکان و ناظران آنها نیز وجود دارد. ادوارد S. Bordin یک مدل نظارت بر اتحاد کار را پیشنهاد کرد که مشابه مدل وی از اتحاد کارگر درمانی است . مدل توسعه یکپارچه سطح انگیزه / اضطراب، استقلال و خود و دیگر آگاهی را در نظر می گیرد. رویکرد سیستم به نظارت، رابطه بین سرپرست و نظارت را به عنوان مهمترین ویژگی، علاوه بر ویژگی های ویژگی های شخصیت سرپرست، مشتریان مشاوره، تنظیم آموزش، و نیز وظایف و عملکرد نظارت، می بیند. مدل رویدادهای بحرانی در نظارت بر لحظات مهمی که بین ناظر و نظارت رخ می دهد تمرکز دارد. [52]

 

مشکلات در نظارت و آموزش می تواند بوجود آید. اول، ناظران مسئول خسارت هستند. [ نیازمندی ارجاع ] همچنین، سوالات تا آنجا که نیاز به سرپرست برای آموزش رسمی به عنوان سرپرست مجرب ایجاد شده است، بوجود آمده است. [53] تحقیقات اخیر نشان می دهد که روابط متقابل، چندگانه بین سرپرستان و مشتریان، مانند مشتری، مربی و سرپرست بالینی می تواند رخ دهد. [53] ظهور تجاوز جنسی به نژادی در برابر مشتریان سیاه پوست [54] نشان می دهد مشکلات بالقوه با تعصب نژادی در نظارت. به طور کلی، اختلاف بین مشاور و سرپرست خود می تواند زمانی رخ دهد که ناظران بی احترامی، عدم پشتیبانی و سرزنش را نشان دهند. [52]

حرفه ای توسعه و مشاوره حرفه ای

تئوری های حرفه ای

انواع مختلف نظریه های انتخاب حرفه ای و توسعه وجود دارد. این انواع شامل صفات و نظریه های عامل، نظریه های شناختی اجتماعی و نظریه های رشد هستند. دو مثال از نظریه های صفات و فاکتورها، که همچنین به عنوان محرک فردی شناخته می شوند، نظریه ی هلند و نظریه ی تعدیل کار است.

 

جان هلند فرضیه شش نوع شخصیت / نوع مشاغل حرفه ای و شش نوع محیط کار: واقعی، تحقیق، هنری، اجتماعی، سازنده و معمول است. هنگامی که منافع حرفه ای یک فرد مطابق با انواع محیط کار خود باشد، این همسو بودن در نظر گرفته می شود. برابری برای پیش بینی اشغال و کالج بزرگ پیدا شده است. [55]

نظریه تنظیم کار (TWA) که توسط رنه داویز و لویید لفکیست (56) پیش بینی شده است، فرض می کند که مطابقت بین نیازهای کارگر و سیستم های تقویت شده رضایت شغلی را پیش بینی می کند و مکاتبات بین مهارت های کارگر و الزامات مهارت شغلی رضایت شغلی را پیش بینی می کند. رضایت شغلی و رضایت شخصی با هم باید تعیین کند که چه مدت در یک کار باقی می ماند. هنگامی که اختلاف بین نیازها یا مهارت های کارگر و نیازها یا مهارت های شغلی وجود دارد، پس باید تغییر در کارگر یا محیط شغلی رخ دهد.

 Seo expert Australia ,

Iranocc

ایران او سی سی

مشاوره خانواده

مشاوره خانواده تلفنی رایگان

مشاوره خانواده تلفنی

اول مشاور

, seo expert Sydney Australia

مشاوره خانواده تلفنی رایگان

مشاوره خانواده اصفهان

مشاوره خانواده

مشاوره کودک تلفنی

مشاوره خانواده تلفنی رایگان

مهاجرت به استرالیا

 

تئوری شغلی شناختی اجتماعی (SCCT) توسط رابرت د. لنت، استیون دی براون و گیل هاکت پیشنهاد شده است. این تئوری کار آلبرت بندورا را بر روی خود کارآیی انجام می دهد و آنرا گسترش می دهد تا توسعه، انتخاب و عملکرد را مورد توجه قرار دهد. متغیرهای شخصی در SCCT شامل باورهای خودکارآمدی، انتظارات نتایج و اهداف شخصی هستند. این مدل همچنین شامل جمعیت شناسی، توانایی، ارزش ها و محیط زیست است. انتظارات اثربخشی و نتیجه به لحاظ تئوریزه کردن و تأثیر بر توسعه نفوذ است که به نوبه خود بر انتخاب اهداف و سپس اقدامات تاثیر می گذارد. حمایت از محیط زیست و موانع نیز بر اهداف و اقدامات تاثیر می گذارد. اقدامات منجر به ثبات عملکرد و انتخاب در طول زمان می شود. [55]

نظریه های توسعه حرفه ای مدل های حرفه ای را پیشنهاد می دهند که حاوی تغییرات در طول عمر است. مدل دونالد سوپر یک فرایند توسعه حرفه ای در پنج مرحله تمام وقت را ارائه می دهد. این مراحل عبارتند از: رشد، اکتشاف، ایجاد، نگهداری و انحلال. در طول زندگی افراد نقشهای زیادی دارند که از لحاظ اهمیت و معنای متفاوت است. فوقالعاده همچنین نظریه اینست که توسعه حرفه ای، اجرای یک خودپرداز است. گوتفرادون همچنین یک فرآیند تصمیم گیری حرفه ای شناختی را پیشنهاد می کند که از طریق طول عمر توسعه می یابد. [ استناد مورد نیاز ] مرحله ابتدایی توسعه حرفه ای به عنوان تکامل تصویر خود در دوران کودکی، به عنوان محدوده ای از نقش های ممکن، با استفاده از معیارهای مانند نوع جنسی، طبقه اجتماعی و اعتبار محدود می شود. در طول و پس از نوجوانی ، افراد به مفاهیم انتزاعی مانند منافع توجه می کنند.

مشاوره شغلی

مشاوره شغلی ممکن است شامل ارائه اطالعات شغلی، مهارت های مدل سازی، تمرینات نوشته شده و اکتشاف اهداف و برنامه های شغلی باشد. [57] مشاوره شغلی همچنین می تواند استفاده از ارزیابی شخصیت یا شغلی شغلی مانند شاخص شاخص مایرز بریگز را که بر اساس نظریه نوع روانشناختی کارل جونز است ، یا فهرست موجودی شدید ، که شامل استفاده از هلند تئوری. ارزیابی مهارت ها، توانایی ها و ارزش ها نیز معمولا در مشاوره شغلی ارزیابی می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.